long before rocknroll

igår kände jag mig precis som när jag var fem år och inte fick gå på Igelkotten med Sofie för att jag inte hade hunnit fylla sex. Den enda skillnaden från då var att några fröknar bestämt att jag fick gå kvar på Myris istället för att flytta till sexårs på en annan avdelning, den här gången var det en vakt vid en ingång som inte lät mig komma in för att jag inte var 20. Jag trodde att han skojade, men det gjorde han tyvärr inte.

Så där stod jag och ville gråta som en bäbis för att alla andra skulle få ha kul utom jag. Vaktens nekande resulterade dessutom i att jag var tvungen att låtsas att jag sprang ett maratonlopp på efyran. Målet var Petters lägenhet och mina egna hemnycklar som jag såklart lämnat kvar där. Alla bilar stirrade ut mig och jag höll tummarna att ingen skulle köra över mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0